Otázka:
Můžeme opravdu vidět vazby?
Freddy
2015-01-11 20:39:42 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Myslel jsem, že na mikroskopické úrovni existuje skutečně vazba, nebo jsou atomy / molekuly poblíž a jsou spojeny se silou, která není viditelná (jako gravitační síla mezi zemí a sluncem) a vytváříme vazby jen pro pochopení.

Dva odpovědi:
DavePhD
2015-01-11 22:24:38 UTC

enter image description here

Veškerá zásluha Zhang et al. „ Identifikace mezimolekulárních vazeb v reálném prostoru pomocí mikroskopie atomových sil“ Science Vol. 342 č. 6158 s. 611-614.

Ano, byly zaznamenány přímé obrazy vazeb, nejen kovalentní vazby, ale také mezimolekulární vodíkové vazby.

Je pozorována elektronová hustota , kovalentní a vodíkové vazby zahrnující vysokou elektronovou hustotu mezi atomy.

K přímému pozorování elektronové hustoty vazeb lze také použít skenovací tunelovou mikroskopii.

iontová vazba znamená, že elektronová hustota zůstává s jednotlivými ionty a mezi ionty je elektrostatická přitažlivost, ale nic nemá čistě iontovou vazbu, vždy existuje nějaký kovalentní charakter
Je zajímavé poznamenat, že jelikož můžeme skutečně sledovat hustotu elektronů pomocí nc-AFM, lze v některých případech určit také skutečné pořadí vazeb uvedených vazeb, jak ukazuje [[Bond-Order Discrimination by Atomic Force Microscopy “] (http: //www.sciencemag.org/content/337/6100/1326.short) Gross et al.
Při interpretaci pořadí dluhopisů bych byl opravdu opatrný. Vezměte v úvahu, že i v „jednoduchých“ molekulách, jako je CO, je těžké definovat skutečné pořadí vazeb. Práce @DavePhD a kartografa jistě naznačují, že je zvýšena interatomová hustota elektronů.
Asker123
2015-01-11 21:26:22 UTC
view on stackexchange narkive permalink

Ne, nemyslím si, že je to možné.

Je to všechno o atrakcích (touha po celém oktetu) mezi atomy Abych byl upřímný, nemáme ani technologii k prohlížení samotných atomů samotných (pokud ano, jsme v počátečních fázích). Takže tyto „vazby“, o kterých mluvíte, jsou jen imaginární spojení mezi atomy, aby lidé nebyli zmatení a ohromeni.

Vezměte iontovou vazbu, jednu z nejsilnějších vazeb, víme, že je to způsobeno silnými elektrostatickými přitažlivostmi mezi atomy, ve kterých člověk úplně vezme elektron nebo se ho vzdá. Pokud by mezi nimi existovalo podobné spojení, vypadalo by to téměř neskutečně. Dalo by to větší smysl, kdyby byly vedle sebe.

Nyní pro kovalentní vazbu, v kovalentní vazbě atomy sdílejí elektrony, v tomto případě elektronové mraky splynou, což je možná těžké pochopit, ale to je jak to funguje. Proto se u většiny kovalentních vazeb podíváme na Lewisovy struktury.

Nyní se podívejte na iontovou "vazbu". Typical Ionic Bond Podívejte se na kovalentní „bond“. Typical Covalent Bond

Podívejte se na double a triple „bond“. - Bad Image Double Bond

Při pohledu na obrázek nahoře můžete vidět, že trojitá „vazba“ jsou jen dva další elektrony.

Takže ve skutečnosti, abychom tyto kresby atomů usnadnili, jsme přišli s vazbou . Mohou existovat „dluhopisy“, ale je třeba si uvědomit, že místo toho jsou lákadly . Zde jsem vám dal pár příkladů, většinou 2D, ale pokud chcete opravdu získat představu, měli byste se podívat na 3D struktury, které obsahují všechno. Musíte si však také uvědomit, že nevíme, do jaké míry jsou naše aktuální vyobrazení pravdivá, dal jsem vám jen ty nejpravděpodobnější, takže nevěřte všemu jako fakt.

Abych to shrnul : Neuvidíte dluhopisy (Ne tyčinky a míčky). I když můžete vidět zajímavosti.

Vazby typu hokejky a míče jsou extrémním zjednodušením, „skutečnou věcí“ jsou molekulární orbitaly a ty lze vidět v mikroskopii STM & co.

Tyto otázky a odpovědi byly automaticky přeloženy z anglického jazyka.Původní obsah je k dispozici na webu stackexchange, za který děkujeme za licenci cc by-sa 3.0, pod kterou je distribuován.